OCHRONA SYGNALISTÓW
PRZYGOTUJ FIRMĘ NA ZMIANY!
JEST DŁUGO WYCZEKIWANY PROJEKT USTAWY O OCHRONIE OSÓB ZGŁASZAJĄCYCH NARUSZENIA PRAWA
webinarium lub szkolenie stacjonarne w siedzibie Twojej firmy
ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW !
WYKŁADOWCA:
Założyciel Akademii Stosowania Prawa - radca prawny Monika Drab
Po informacje o przebiegu kariery zawodowej zapraszamy na jej profil na LinkedIn.
Podczas szkolenia dowiesz się m.in:
Którzy pracodawcy będą mieli obowiązek ustalić wewnętrzne kanały zgłoszeń nieprawidłowości dla sygnalistów?
Od kiedy pracodawcy zostaną objęci nowymi przepisami?
Jakie rodzaje naruszeń podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy?
Jakie postanowienie powinien określać regulamin zgłoszeń?
Jakie kary przewiduje ustawa za naruszenie nowych obowiązków?
Będzie to szkolenie “szyte na miarę” problemów i zagadnień w Twojej firmie.
******
Co zapewniamy podczas szkolenia
Szkolenie ma formę warsztatu:
każdy uczestnik otrzymuje szczegółowe, bogate w treści autorskie materiały
prezentujemy liczne case study
wręczamy certyfikaty o ukończeniu szkolenia
spotkanie prowadzimy do ostatniego pytania
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
ZAKRES STOSOWANIA NOWEJ USTAWY
· Na kogo nakłada obowiązki?
· Kto ma obowiązek wdrożenia kanałów i procedur zgłaszania naruszeń?
· Kogo chroni, czyli komu przysługuje status sygnalisty?
POJĘCIE SYGNALISTY
· Sygnalista to tylko pracownik firmy?
· Dobra wiara sygnalisty
ORGANIZACJA WEWNĘTRZNEGO KANAŁU ZGŁOSZEŃ
· Narzędzie komunikacji z sygnalistą
· Regulamin zgłoszeń wewnętrznych sygnalistów
· Działania po wpłynięciu zgłoszenia–w jaki sposób postępować?
· Co jest zgłaszane najczęściej?
· Kogo zaangażować w postępowanie wyjaśniające.
· Jak skutecznie przeprowadzić dochodzenie wewnętrzne?
· Protokół końcowy i działania następcze.
· Termin na przekazanie zgłaszającemu informacji zwrotnej
KANAŁY ZGŁASZANIA NARUSZEŃ
· Zgłoszenie wewnętrzne
· Zgłoszenia zewnętrzne
· Ujawnienia publiczne
OCHRONA SYGNALISTÓW
· Zakaz ujawniania jego tożsamości
· Zakaz zwolnienia z pracy
· Naprawienie szkody związanej z utratą dochodu w efekcie dokonania zgłoszenia
OCHRONA RODZIN SYGNALISTÓW
· Zasady i konsekwencje dla firmy
WDROŻENIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE - sposoby, metody, wytyczne
· Działy w ramach organizacji odpowiedzialne za przyjmowanie i obsługę zgłoszeń
· Powierzenie funkcję przyjmowania zgłoszeń podmiotom trzecim
· Zaprojektowanie procesu, wdrożenie właściwych procedur oraz dostosowanie tych już obowiązujących w obszarze HR i ochrony danych osobowych, czy zakupów
· Wyznaczenie i szkolenia właściwego personelu
· Dostosowanie kultury organizacyjnej w firmie do nowych przepisów
· Analiza zgodności z regulacjami i ryzyka wystąpienia nieprawidłowości
· Weryfikacja polityk i procedur
· Wdrożenie kanałów umożliwiających anonimowe zgłaszanie przypadków nieprawidłowości („whistleblowing”)
· Audyty
KARY ZA NARUSZENIE NOWYCH OBOWIĄZKÓW
SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI, KONSULTACJE INDYWIDUALNE