Rękojmia i gwarancja. Reklamacje.

Zmiany w prawie konsumenckim.

Szkolenie dla producentów, dostawców i sprzedających.

szkolenie rekojmia i gwarancja

W ramach szkolenia proponujemy:

  • warsztaty (7 godz. lekcyjnych) jednego dnia

  • liczne przykłady, interpretacje i rozwiązania case study

  • szczegółowe, bogate w treści materiały autorskie dla każdego uczestnika

  • dostęp do platform webinarowej (dostęp, bez dodatkowych opłat) w przypadku skorzystania z tej formy szkolenia

  • drukowane certyfikaty o ukończeniu szkolenia dla każdego uczestnika

ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW !

Ostateczne wynagrodzenie ustalamy po określeniu: czasu trwania szkolenia (liczba godzin, dni), liczba uczniów, formuły (szkolenie tradycyjne, webinarium) oraz miejsca szkolenia.

WYKŁADOWCA:
Monika Drab, radca prawny, założycielka Akademii Stosowania Prawa oraz platformy szkoleniowej dla członków zarządu www.prawodlazarządu.pl


RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

I.Rękojmia za wady – w ujęciu praktycznym, prezentacja na podstawie konkretnych przykładów i w oparciu o wykładnię Sądu Najwyższego. Interaktywne case study dla Uczestników szkolenia.

1. Funkcja rękojmi. Odpowiedzialność absolutna?

2. Wady fizyczne:

  • należyta jakość rzeczy sprzedanej

  • braki ilościowe

  • wadliwość rzeczy a opakowanie.

3. Odpowiedzialność sprzedawcy:

  • wada znana kupującemu

  • ciężar dowodu

  • wada jawna i ukryta

  • umowna modyfikacja odpowiedzialności

  • granice modyfikacji

4. Zawiadomienie o wadzie - akty staranności.

5. Uprawnienia kupującego:

  • wymiana rzeczy wadliwej

  • usunięcie wady

  • odstąpienie od umowy.

6. Terminy dotyczące kupującego z tytułu wady fizycznej.

8. Przejście uprawnień z rękojmi.

9. Odpowiedzialność odszkodowawcza.

II. Gwarancja jakości - w ujęciu praktycznym, prezentacja na podstawie konkretnych przykładów i w oparciu o wykładnię Sądu Najwyższego. Interaktywne case study dla Uczestników szkolenia.

1. Gwarancja a rękojmia - co jest korzystniejsze dla producenta/sprzedawcy?

2. Uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji.

3. Jak sporządzić poprawny tekst gwarancji?

4. Dostarczenie towaru na koszt gwaranta. Czy tego kosztu można uniknąć?

5. Bieg terminu gwarancji.

6. Tzw. Umowy serwisowe - jak je realizować?

III. Procedura reklamacyjna

1. Sposoby składania reklamacji.

2. Treść zgłoszenia reklamacyjnego.

3. Czas rozpatrywania reklamacji.

4. Postępowanie w razie nie uznania reklamacji.

5. Interaktywne case study dla uczestników szkolenia.

IV. Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2021 r.

1. Jaką ochroną są objęci jednoosobowi przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą? (dalej jako JDG)

2. Nowe obowiązki sprzedawców wobec JDG.

3. Czy sprzedawca musi sprawdzić rodzaj działalności JDG? To zależy ...

4. Jak dostosować w firmie:

  • Regulaminy sklepów internetowych.

  • Zasady rozpatrywania reklamacji w firmie.

  • Umowy, aby nie zawierały klauzul abuzywnych.

  • Wzory koniecznych oświadczeń dla JDG.

V. Sesja pytań i odpowiedzi. Zakończenie szkolenia.