Rękojmia i gwarancja. Reklamacje.
Zmiany w prawie konsumenckim.
Szkolenie dla producentów, dostawców i sprzedających.
W ramach szkolenia proponujemy:
warsztaty (7 godz. lekcyjnych) jednego dnia
liczne przykłady, interpretacje i rozwiązania case study
szczegółowe, bogate w treści materiały autorskie dla każdego uczestnika
dostęp do platform webinarowej (dostęp, bez dodatkowych opłat) w przypadku skorzystania z tej formy szkolenia
drukowane certyfikaty o ukończeniu szkolenia dla każdego uczestnika
ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW !
Ostateczne wynagrodzenie ustalamy po określeniu: czasu trwania szkolenia (liczba godzin, dni), liczba uczniów, formuły (szkolenie tradycyjne, webinarium) oraz miejsca szkolenia.
WYKŁADOWCA:
Monika Drab, radca prawny, założycielka Akademii Stosowania Prawa oraz platformy szkoleniowej dla członków zarządu www.prawodlazarządu.pl
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
I.Rękojmia za wady – w ujęciu praktycznym, prezentacja na podstawie konkretnych przykładów i w oparciu o wykładnię Sądu Najwyższego. Interaktywne case study dla Uczestników szkolenia.
1. Funkcja rękojmi. Odpowiedzialność absolutna?
2. Wady fizyczne:
należyta jakość rzeczy sprzedanej
braki ilościowe
wadliwość rzeczy a opakowanie.
3. Odpowiedzialność sprzedawcy:
wada znana kupującemu
ciężar dowodu
wada jawna i ukryta
umowna modyfikacja odpowiedzialności
granice modyfikacji
4. Zawiadomienie o wadzie - akty staranności.
5. Uprawnienia kupującego:
wymiana rzeczy wadliwej
usunięcie wady
odstąpienie od umowy.
6. Terminy dotyczące kupującego z tytułu wady fizycznej.
8. Przejście uprawnień z rękojmi.
9. Odpowiedzialność odszkodowawcza.
II. Gwarancja jakości - w ujęciu praktycznym, prezentacja na podstawie konkretnych przykładów i w oparciu o wykładnię Sądu Najwyższego. Interaktywne case study dla Uczestników szkolenia.
1. Gwarancja a rękojmia - co jest korzystniejsze dla producenta/sprzedawcy?
2. Uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji.
3. Jak sporządzić poprawny tekst gwarancji?
4. Dostarczenie towaru na koszt gwaranta. Czy tego kosztu można uniknąć?
5. Bieg terminu gwarancji.
6. Tzw. Umowy serwisowe - jak je realizować?
III. Procedura reklamacyjna
1. Sposoby składania reklamacji.
2. Treść zgłoszenia reklamacyjnego.
3. Czas rozpatrywania reklamacji.
4. Postępowanie w razie nie uznania reklamacji.
5. Interaktywne case study dla uczestników szkolenia.
IV. Zmiany w prawie konsumenckim od 1 stycznia 2021 r.
1. Jaką ochroną są objęci jednoosobowi przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą? (dalej jako JDG)
2. Nowe obowiązki sprzedawców wobec JDG.
3. Czy sprzedawca musi sprawdzić rodzaj działalności JDG? To zależy ...
4. Jak dostosować w firmie:
Regulaminy sklepów internetowych.
Zasady rozpatrywania reklamacji w firmie.
Umowy, aby nie zawierały klauzul abuzywnych.
Wzory koniecznych oświadczeń dla JDG.
V. Sesja pytań i odpowiedzi. Zakończenie szkolenia.