Umowy handlowe w obrocie krajowym i międzynarodowym
Zorganizuj szkolenie wewnętrzne dla swoich pracowników!
Dlaczego jest to ważne?
Ponieważ dobrze zabezpieczone umowy handlowe są wizytówką firmy! Odpowiednie klauzule zabezpieczą Twoją firmę przed odpowiedzialnością!
Poznaj ryzyka zapisów ! Zabezpiecz umowy! W gratisie dostaniesz od nas spokojny sen, bo umowy jakie zawierasz z Klientami staną się bezpieczne!
Warsztaty dla firm. Case studies budujemy w oparciu o rzeczywiste umowy zawierane przez firmę.
To idealne szkolenie dla Ciebie, jeśli:
zarządzasz działam sprzedaży/handlowym i chcesz, aby Twoi handlowcy negocjowali tylko DOBRE umowy
jesteś osobą odpowiedzialną za wysyłanie ofert i zapytań ofertowych oraz zamówień
chcesz nauczyć się jak zawierać umowy, aby ograniczyć ryzyka dla firmy
chcesz poznać “kruczki” prawne stosowane w umowach handlowych
pracujesz z kontrahentami polskimi oraz zagranicznymi
Prowadząca: Monika Drab, radca prawny, założycielka Akademii
To szkolenie prowadzimy:
stacjonarnej w siedzibie Klienta lun innym wybranym miejscu
a także
online, jeśli taka forma jest dla firmy wygodniejsza.
******
Co zapewniamy podczas szkolenia
Szkolenie ma formę warsztatu:
każdy uczestnik otrzymuje szczegółowe, bogate w treści autorskie materiały,
prezentujemy liczne case studies,
wręczamy certyfikaty o ukończeniu szkolenia,
spotkanie prowadzimy do ostatniego pytania!
Jak ustalamy kwestie organizacyjne
jeśli chcesz zorganizować to szkolenie jako wewnętrzne dla Twojej firmy, to wyślij nam informacje: ile osób, kiedy, jakie zagadnienia są najważniejsze. W finalnym wynagrodzeniu uwzględniamy czas trwania szkolenia (np. szkolenie jedno- lub dwudniowe), liczbę uczestników oraz miejsce spotkania (stacjonarnie lub online).
DLA KOGO?
Dla zarządów, działów handlowych i wszystkich innych pracowników, przez których ręce przechodzą umowy zawierane w imieniu firmy.
Gdy umowy nie zawierają odpowiednich klauzul, mogą pogrążyć firmę. Gdy pracownicy nie znają znaczenia i skutków pewnych kluczowych zapisów nie są w stanie wynegocjować dobrych warunków handlowych dla firmy. Wtedy zawierane są umowy zagrażające bezpieczeństwu firmy i rodzące odpowiedzialność zarządów.
Szkolenie ma na celu krok po kroku przeprowadzić Uczestników przez proces poprawnego zawierania umów, ich zabezpieczania. Na szkoleniu zostaną zaprezentowane wzory poprawnych klauzul umownych, które pomagają w późniejszym sytuacjach spornych z kontrahentami, a także przykłady klauzul, które mogą pogrążyć firmę.
Szkolenie często stanowi punkt wyjścia dla weryfikacji i zmiany umów, ofert, OWU funkcjonujących w firmach.
To szkolenie zmieni niejedną decyzję w firmie!
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
1. Poznacie Państwo schemat odpowiedzialności za umowy, który wpływa na negocjacje i podpis pod umową!
Kompendium wiedzy o odpowiedzialności za negocjowane i zawierane umowy
Jakie są najgroźniejsze obszary odpowiedzialności?
Poznasz najważniejszy dla osób uczestniczących w procesie zawierania umów w firmie przepis z Kodeksu cywilnego
Odpowiedzialność za niezachowanie lojalności w negocjacjach
2. Wszystko o odpowiedzialności odszkodowawczej wynikającej z umowy
skutki
jak ją skutecznie ograniczyć
co to są szkody pośrednie
jak zabezpieczyć firmę przed utraconymi korzyściami kontrahentami wynikłymi z naruszenia terminu dostawy
3. Oferta jako sposób zawierania umów w obrocie gospodarczym
właściwa treść
skutki przyjęcia oferty
zamówienia a oferty
4. Ogólne Warunki Umów/Sprzedaży
jak je sformułować, aby nie zostały uznane za nieważne
5. Etap zawarcia umowy
podpisy a parafy
osoby uprawnione do zawierania umów w formie
zawieranie umów przez pełnomocników i prokurentów
6. Formy umów - jaką wybrać, zastosować?
forma konkludentna
forma ustna
forma pisemna
umowy zawierane drogą elektroniczną - kiedy skuteczne?
7. Różnice i prawidłowe zapisy: zaliczka, zadatek, odsetki, kary umowne
8. Rękojmia a Gwarancja
uprawnienia kupującego przy umowie sprzedaży i dostawy
propozycje bezpiecznych klauzul
zasady wprowadzone Nowelizacją Kodeksu cywilnego
9. Kluczowe klauzule umowne, które zabezpieczają firmę
jak obronić pozycję sprzedającego i producenta na gruncie nowych przepisów?
jakie „wrażliwe” elementy i pułapki czekają przy zawieraniu umów
10. Umowy o zachowaniu poufności
11. Odpowiedzialność przy negocjacjach
12. Parafy a podpisy na umowach
13 Przedstawimy zmiany i ich skutki dla firm wynikające między innymi z:
wprowadzenia obligatoryjnych elementów gwarancji jakości
czym różni się rękojmia od braku zgodności z umową?
jakie są obligatoryjne elementy rękojmi?
jak rozpatrywać reklamacje drobnych przedsiębiorców i „dużego” biznesu zgodnie z nowymi przepisami?
co się zmieniło – porównanie stare i nowe?
jak dostosować druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
co powinny zawierać formularze w nowej procedurze reklamacyjnej?
14. Analiza zapisów w umowach klienta w kontekście zabezpieczeń - przy opcji warsztatu dwudniowego. Prezentacja ryzyk, oraz tego, co należy poprawić.
15. Jakie warunki powinna spełniać umowa pod prawem zagranicznym?
16. Odpowiedzialność indywidualna osób podpisujących kontrakty (członkowie zarządu firmy, pełnomocnicy, prokurenci).
17. Jak badać sytuację prawną kontrahenta zagranicznego i jaki ma ona wpływ na przyszłą współpracę?
18. Ogólne Warunki Umów, Ogólne Warunki Sprzedaży, Ogólne Warunki Zakupu - jak sobie z nimi radzić?
19. Czy warto stosować w kontraktach reguły INCOTERMS? Zasady stosowania INCOTERMS.
20. Umowy zawierane z zagranicznymi kontrahentami ( z obszaru Unii Europejskiej oraz spoza Unii Europejskiej:
oferta, zapytanie ofertowe
tryb składania i realizacji zamówień
przykładowe klauzule umowne: klauzule waiver, entire agreement, severability, governing law, jurisdiction and arbitration, klauzula poufności, hardship clause, force majeure clause
przedawnienie roszczeń w obrocie międzynarodowym
wybór miejsca arbitrażu
prawo właściwe - jak sobie radzić, gdy kontrahent zagraniczny upiera się, aby umowę poddać prawu jego państwa?
wybór drogi dochodzenia roszczeń: sąd czy arbitraż?
język umów.
21. W jaki sposób i kiedy dochodzić ewentualnych roszczeń od kontrahenta polskiego i zagranicznego?
22. Odpowiadamy na wszystkie pytania Uczestników.
23. Zakończenie umowy odstąpienie, wypowiedzenie, rozwiązanie bez wypowiedzenia.
24. Zakończenie szkolenia - wręczenie certyfikatów.
ZAPRASZAMY - TO BĘDZIE JEDNO Z NAJLEPSZYCH SZKOLEŃ JAKIE ZORGANIZOWANE ZOSTAŁO W PAŃSTWA FIRMIE!